maanantai 31. joulukuuta 2018

Vuoden viimeinen päivä

Tämä vuosi on ollut tosi hyvä. En tiedä liittyykö ikään vai mihin, mutta olen saanut monta juttua järjestykseen elämässäni tänä vuonna. Vasta vuoden viime metreillä heräsin rahan suhteen. Tähän ikään mennessä jotenkin toivoisi, että se olisi tapahtunut jo vuosia aiemmin. Ensi vuotta odotan innolla ja mietin montako lyhennystä saan pois sen aikana.

Rahaliikenteestä sen verran, että lapsilisät tulivat silloin 21.päivä ja elatusmaksu muutama päivä myöhemmin. Tänään oli maksettu 45,50€ jotain lisiä.

Maksoin siis sen henkkamaukan kokonaan pois silloin kuun puolivälissä. Jotenkin olin maksanut lopun kokonaan ja lisäksi maksuun meni aiemmin verkkopankkiin tekemäni maksu samaan osoitteeseen. Eli hurautin 120€ ylimääräistä maksua. Asiaa selvittelin h&m:n asiakaspalveluun ja sain jo osan rahasta pois. Nyt jäljellä on joku 67€ takaisin saatavaa ja se kilahtaa tilille varmaan lähiaikoina.

Maksoin seuraavana lyhennysvuorossa olevaa Ellosta tilipäivänä jo yhden maksun ja tein lapsilisistä uuden lyhennyksen. Tämän vyörytystä olen odottanut innolla.

Muita erittelemättömiä menoja on ollutkin joulusta johtuen paljon. Niiden lisäksi kävin sovittamassa liikkeessä varmaan kaikki erilaiset ratsastussaappaat ja löysin yhdet tosi ihanat ja sopivat. Joulupukilta olin saanut vähän avustusta ja saappaat olivat myös alennuksessa (seliseli). Silti itselle maksettavaa jäi 199€. Olen päättänyt olla surematta rahanmenoa, tarpeeseen tulevat. 😊

No mitäs sitten on luvassa vuodelle 2019? Armotonta laskujen maksua tietty. Ja lisäksi säästämistä niin rahastoon, kuin puskuriinkin. Luulen että ellei ihmeitä tapahdu niin ensi vuodesta tulee rahallisesti paljon parempi kuin tästä vuodesta.

Hyvää uutta vuotta teille kaikille! Pysykää terveenä ja poissa sairaaloista. 😉 (Joku saattaa viettää uuden vuoden bileitään työn merkeissä)

2 kommenttia:

Neiti Säästäjä kirjoitti...

Mielenkiintoinen blogi sinulla :) Itse olen myös sairaanhoitaja ja summat kuulostavat kovin tutuilta. Tosin meillä ei ole mahdollista lisätyöhön ja muutenkin lisiä tulee vähemmän kun teen vain aamuvuoroa mutta viikonlopputöitä sitten on jonkin verran. Tsemppiä vyörytystyöhön, hyvään alkuun olet päässyt! Innolla odotan postauksiasi :)

Liina kirjoitti...

Kiva kun löysit tänne. Tuo pieni mahdollisuus lisätöihin on mulle todella iso apu. Tietysti arvostan perheellisenä myös vapaa-aikaa, mutta muutama euro lisää on kiva juttu. Kyllä minä tästä selviän. En varmasti vieläkään ole mikään huippu käsittelemään rahaa, mutta olen tosi sinnikäs oppimaan.