perjantai 25. tammikuuta 2019

Loppukuun höpinöitä

Tänään on lapsilisäpäivä. Niitä tilille tuli 486,75€. Lisäksi tänään tuli elatusmaksu vanhimmasta lapsesta 150€. Yhteensä siis 636,75€. Teinille siirsin heti 20€, joka menee harrastukseen. Säästötilille siirsin 160€ puskuria varten.

Olen tehnyt tässä vähän lisätöitä ja osittain senkin vuoksi ei aikaa ole jäänyt lukemiseen. Niinpä olen kuunnellut YouTubesta esim. Rahamanian julkaisuja. Niistä on noussut yksi minua mietityttävä asia. Nimittäin puskuri. Mulla on rahastoissa vasta n. 400€. Lisäksi säästötilillä vaihteleva määrä rahaa. Yritän sinne säästää ja pysyä tiukkana, mutta aina jotain tulee. Minusta on ihana säästää sinne rahastoihin, mutta olisi ehkä järkevämpää olla hyvä puskuri ja maksaa velat pois. Taidan katsella vielä tämän kuukauden ja miettiä sitten mitä tehdä.

Syksyllä avasin itselleni Norwegianin tilin. Pitkään se pötkötteli tyhjänä ja ajattelin että mulla ei ehkä sittenkään ole tarvetta sille. Mutta koska säästötiliin kajoaminen on mulle selvästi liian helppoa, otin tämän keinon käyttöön. Viime palkasta siirsin 20€ Norwegianin pankkitilille ja tänään 10€. Sieltä ei niin helpolla siirrellä niitä rahoja käytettäväksi, mutta ovat kuitenkin tallessa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sinuna keskittyisin velkojen maksuun. Sen lisäksi säästäisin vaikka pienenkin summan kuussa rahastoihin/säästöön ja toisen pienen summan hätävararahastoon.

Vaikka juurikin 20€ kuussa rahastoon ja toiset 20€ puskuriksi ja loput lainojen maksuun. Näin kaikki etenisi. Lainojen vähennyttyä rahaa menisi aina vähän enemmän säästöön.

Liina kirjoitti...

Totta puhut. Velkojen maksu on varmasti se paras asia johon kiinnittää huomiota. Vähän huonosti kirjoitin tuohon ajatuksiani. Mutta mietiskelin puskuria siksi, että en hankkisi velkaa lisää. Sen verran sain aikaiseksi kommenttisi ansiosta. että tässä kuussa lapsilisistä ei mene rahastoon mitään vaan lyhensin Ellosta 30€. Eli kiitos!