sunnuntai 14. lokakuuta 2018

Parempi Pivo puhelimessa kuin kymppi karkuteillä

Otsikossa pitäisi ehkä lukea, että sataset karkuteillä. Mieletön tuo Pivo. Latasin vähän aikaa sitten sen puhelimeeni ja sain paljon mietittävää. Esimerkiksi miksi bensaan menee monta sataa euroa kuussa? Ja miksi ihmeessä huhtikuussa oli kulutushuippu?!? Meinasin pyörtyä siihen paikkaan. Ihan järjetöntä! Ei ihme, että tuntuu kuin joutuisin koko ajan käymään tankilla. Meillä on yksi auto, jolla minä käyn töissä.  Automme on iso tila-auto, jonka kulut ovat myös kaikin puolin isot. Bensatankissa näyttää varmaan ajon aikana samalta kuin vessanpönttöä vedettäessä. Asumme kävelymatkan päässä miehen työpaikasta, eli hänen työmatkansa ei vie bensaa (onneksi). Yksi lapsistamme harrastaa viereisessä kaupungissa neljä kertaa viikossa, joten kilometrejä tulee.
Olen nyt miettinyt bussikortin hankkimista. Ihan kaikkiin työvuoroihin en pääse bussilla. Ja työn luonteesta johtuen töistä ei aina pääse silloin kun työvuoro loppuu, eli iso riski missata viimeinen vuoro. Sitten olisi mentävä kotiin taksilla. No. Jos kuitenkin ottaisi sen kortin vaikkapa pariksi kuukaudeksi ja vertailisi sitten kumpi kannattaa.

Toinen pivossa näkynyt ( mutta pienehkö ) kuluerä on viime kuukausina ollut minun vaateostokseni. Tämä johtuu siitä, että olen laihtunut reilusti ja aiemmat vaatteet ovat liian isot. Minulla on projekti menossa myös oman itseni kanssa. Eli useamman elämänalueen remppa. Vaatteita en tarvitse hirvittävää määrää, koska minulla on töissä aina työvaatteet. Se onkin ainut hyvä asia niissä työvaatteisssa 😄.

Pivo lähettää mulle ilmoituksen, kun olen käyttänyt korttiani ostosten tekemiseen. Ja koska meillä on alaikäinen kortinkäyttäjä, niin myös hänen ostoksistaan tulee minulle ilmoitus.. 😁  (Tämä vinkiksi kaikkien teinien vanhemmille) Teini on itse kyllä tienannut rahansa, mutta yritän ohjata rahankäyttöä parempaan suuntaan. Joka päivä ei tarvitse ostella limppareita tai herkkuja, vaikka rahat siihen riittäisivätkin. Meillä molemmilla on muuten kortteina Visa Electron. Minulla on aina se ollut ja olen sillä hyvin pärjännyt. Tykkään kovasti.

Ei kommentteja: